FruNygren

Tvivelaktig hårfärg

Publicerad 2012-08-16 20:43:00 i Skönhet

På  måndag ska jag ÄNTLIGEN klippa mig på den nya ekosalongen "Gioia", som drivs av Annka Blyckertz i Gävle!
Jag tror jag bestämt mig för denna frisyr.Vill ha något enkelt och snyggt som inte behövs fixas med så mycket.
Samtidigt behöver jag en rejäl uppfrächning.
Mitt hår har blivit mycket friskare sedan jag började med no poo och balsammetoden,men längderna vittnar fortfarande om tiden då jag färgade, fönade och plattade och slet i mitt stackars hår nästan dagligen.
Tur vi blir klokare med åren.
 
 
Färgar gör jag hemma, men inte längre med Tints of nature som tydligen innehåller parafenylendiamin (ppd).
 
 
Ppd  är allergiframkallande, giftigt för vattenlevande organismer och kan orsaka cancer i urinblåsan.
Detta ämne blev förbjudet i sverige på 40-talet men tillåtet igen då vi gick med i eu.
Tints of nature täcker gråa hår, det sägs däremot inte örthårfärgerna Logona eller Sante göra. Men jag ska testa dem ändå. Vi får se hur det går, för tyvärr har jag några vita strån i kaluffsen.
Annars hade jag med glädje slutat färga håret med.
Men men, har jag kunnat komma sams med mina naglar och mitt vågiga hår så kanske kanske jag kan acceptera några få grå. Hm....nej inte än på länge skulle jag tro. Har ju inte ens fyllt 30 banne mig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cattis

Jag som skriver är en för tillfället föräldraledig tjej på 29år. Bor i Sandviken med min man och mina två barn. Hjärnan är full med ludd just nu, som för de flesta småbarnsföräldrar. Ibland finns varken ork eller tid för bloggandet, trots att jag gärna skulle vilja. Ha överseende med både felstavningar och konstiga meningsuppbyggnader och vad glad över att ni i allafall slipper ha ett samtal med mig. Det. går. trögt. ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela