FruNygren

Second hand - Gävle, Sandviken

Publicerad 2012-03-15 14:33:29 i Allmänt

Jag älskar second hand- eller loppisar som det lite mindre snyggt heter!
Älskar också att det blivit en trend av det hela, hur bra är inte sådanna trender egentligen?
Känns som att människor blir mer och mer miljömedvetna och second hand är inte längre något fult och skabbigt utan något exklusivt.
Man blir förmodligen ensam om plagget eller vad det nu är och så mycket personligare det är.
Tänk vilken historia plagget eller föremålet har.

Och vilken guldgruva loppisar är för den som gilllar den lantliga och shabby chica stilen! Jag är en av dem!
När det är lite rostigt, skavt - vackert!

För att inte tala om hur ekonomiskt det är att handla på loppisar.
Är man som mig pysselintresserad så kan man fixa och trixa mycket själv med sina fynd.
Lite färg gör t.ex. underverk för en trött gammal möbel.

Majoriteten av inredningen i vårt hem är nog second hand fyndat och det som inte är det (masstillverkat, det mesta från IKEA *blärk*) kommer förmodligen snarast att säljas vidare så snart jag hittat nya guldkorn att byta ut dem med.
Hittade en så underbar bokhyllekombination (som jag tyvärr inte köpte) i tre delar med färgade glasrutor i små små rutor och underbara knoppar och handtag. Lite färg på den och den hade sett underbar ut! 400.- för allt. Det är så man smäller av :)

För oss loppisbitna i sandviken är verkligen familjen Solarinne guld!
De har loppisen i örta "saker och ting", nyöppnade "kläder och bling" och ännu nyare "källaren"

SANDVIKEN



På Polhemsgatan 5 finner ni saker och ting. Här säljs allt från böcker, skivor, möbler, kläder, hushållsprodukter och leksaker.
Öppet:
Torsdagar 16-20
Fredagar 10-15
Lördagar 11-15

Lite längre bort på samma gata- Kläder och bling. Här hittar du vuxen- och barnkläder, fina smycken, skor, väskor, sjalar och skärp.
Öppet:
Tisdagar 14-18
Onsdag- fredag 11-15

Varannan söndag har källaren öppet 12-16 på fredriksgatan 69.
Där hittar man möbler och allt möjligt till hushållet.

Ånyo, Galaxenhuset, Storgatan 19-21
Här kan man fynda gamla soffor, köksmöbler, lampor, serviser m.m.

VALBO

Spikens loppis, Gamla spikfabriken, Källvägen 1
Öppet lördagar och söndagar
Här finns riktigt fina gamla möbler!
Återkommande säljare som Gefle katthem m.fl. och även bord för den som vill boka.

GÄVLE

Myrorna, Norra Slottsgatan 3B
Myrorna känner nog de flesta till.
Mycket kläder. Möbler, hushåll, böcker, textil m.m.

Erikshjälpen, Södra Skeppsbron 35
Ganska dyra priser men mycket fint och stort sortiment.

Här kan ni hitta en mer komplett lista på alla second hand butiker.

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2012-03-26 12:49:55

Hej!

Jag undrar hur du har laddat ner designen på bloggen, jag vill ha den men jag kommer bara in på http://adf.ly/2J88g . Kan du hjälp mig?

Fin blogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cattis

Jag som skriver är en för tillfället föräldraledig tjej på 29år. Bor i Sandviken med min man och mina två barn. Hjärnan är full med ludd just nu, som för de flesta småbarnsföräldrar. Ibland finns varken ork eller tid för bloggandet, trots att jag gärna skulle vilja. Ha överseende med både felstavningar och konstiga meningsuppbyggnader och vad glad över att ni i allafall slipper ha ett samtal med mig. Det. går. trögt. ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela